Vintern är räddad



Helgens skörd. Lingon, hallon, svarta vinbär och krusbär.

Hallonen är måhända inte i bästa shape, men att det överhuvudtaget fanns kvar några gjorde min helg, och lingonplockandet efteråt mer uthärdligt.

Nu måste jag bara lära mig göra något av allt det här också. Lingonsylt kan väl inte vara så svårt? Och av vinbären ska det väl kanske bli saft. Krusbär har jag visserligen aldrig smakat, men säger farmor att jag ska göra krusbärspaj så är det bäst att lyda. Och hallonen, mina älskade hallon, de har jag absolut inga problem att göra mig av med!

Kommentarer
Postat av: storebror

Då jag blir inbjuden till stugan så inte hinner då jag plocka nå bär inte. Vissa har det bra. :)

2010-09-08 @ 17:09:17
Postat av: Syster

1. Jag bjöd in mig själv i bärplockar syfte. 2. Om du hade nöjt dig med att installera ett mer rimligt antal väggkontakter i lilla hundkojan så hade du haft gott om tid för att plocka bär ;)



Ska du ha en burk sylt? (Under förutsättning att jag kommer på hur man gör)

2010-09-08 @ 21:27:15
Postat av: pitebrud

mums :D har du plockat dom där i norrlands skogar?

2010-09-10 @ 10:01:55
URL: http://idamli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0