Rastlös

Igår var det snöstorm. Givetvis kom rastlösheten som ett brev på posten. Varför är det alltid så, att man vill göra som mest när det är som svårast att faktiskt göra något? I vanliga fall har jag ju inga problem med att få tiden att gå utan att göra speciellt mycket.

Nåja. Inget ont som inte har något gott med sig. Gårdagens väder resulterade i badrumsstädning (jag skrubbade till och med taket), städning av resten av lägenheten och total ommöblering. (Okej ommöbleringen var kanske ingen vidare bra idé).

Idag är det lite bättre väder. Så nu åker jag in till stan. Vet inte om det är så smart men måste hemifrån innan min rastlöshet har gjort något drastiskt och oåterställbart här hemma.




Så här spenderar skrället tiden av snöstorm. Det är rätt äckligt med katter på köksbordet egentligen. Men om jag är rastlös så är det inget i jämförelse med vad han är och av någon anledning är sova på köksbordet det enda som duger just nu. Såå, jag prioriterar mina öron och mitt tålamod. Duken går väl att tvätta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0