Mörker

Jag famlar i mörker här hemma. Har så gjort i snart en vecka. Min största (och typ enda) ljuskälla har gett upp. Jag är alltså på glödlampejakt. Far säger att det inte finns glödlampor på 60W, med stor sockel och mindre klot. Även om jag visserligen inte lyckats finna någon än så hävdar jag annorlunda. Och jag måste få påstå att jag har rätt starka bevis.


Till vänster: Den gamla trasiga glödlampan. Till höger: Normal 60W lampa med stor sockel.

Ja, lågenergilampor eller annat krafs hade fungerat minst lika bra. Om det bara fanns någon som gav tillräckligt med ljus.

Kommentarer
Postat av: storebror

Far har fel. Kan ha nån med litet klot liggande, dock är dom inge bra då jag tycker dom inte håller nog länge. Köp Låg energi snabbstart spiralformade. http://www.clasohlson.se/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=36-3818 dock vet jag inte om den där är snabbstartande men den där kan man iaf dimmra. 20w lågenergi borde nog räcka även för dig.

2009-11-25 @ 16:32:39
Postat av: Syster

Jag tror minsann det är precis en såndär lampa som sitter iskruvad nu. Och ljust och fint blev det! Du och far tänker rätt lika :) Så även om han hade fel så löste han ju problemet åt mig.

2009-11-25 @ 23:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0