En lista

Man kan inte ha bloggat i ett och ett halvt år utan att ha fyllt i en lista. Så here we go. En gång och aldrig mer.

Du heter: Frida
Smeknamn: Nej
Vad tror folk om dig: Att de kan utnyttja min oförmåga att säga NEJ.
Stämmer det: Ja.
Vad får du oftast komplimanger för: De säger att jag är duktig. Ingen kan dock specificera på vad.
Vad säger du för att imponera på någon:
Jag är 26 år, arbetslös och bor hemma hos föräldrarna. (Nej visst ja, det gäller ju inte längre).
Hur imponerar man på dig: Man är jäkligt bra på det man gör. Vad man sen gör är inte så viktigt.
Brukar du skratta för dig själv: Oja.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS: ”Dumt att ändra ett vinnande koncept ;)”
Var bor du: I Luleå, förorten.
Trivs du där: Får jag bara byta ut en granne eller två så har jag inget att klaga på.
Äger du några Converse: Ja. Ett par vita.
Brukar du bli för full: Var går gränsen? Men nej, inte nu längre.
Är du allergisk mot något: Nej. Jag har ärvt många bra egenskaper av min mor. Lyckligtvis bestämde hon sig för att behålla allergierna för sig själv.
Nästa mål i ditt liv: Jobb.
Hur svarar du i mobilen: Om jag är seriös ”Hej det är Frida”. Oftast dock bara olika varianter på ”Hallå”
Vem ringde du senast: Icke längre potentiell arbetsgivare.
Vad sa den du senast pratade med i telefon: ”Det var ju tråkigt för oss, men jag är glad för din skull”
Antal timmar sömn i natt:
Brukar du komma i tid: Ja. Oftast i alldeles för god tid. Jag har förbrukat min kvot av sena ankomster.
När mår du bra:
Oftast.
När blev du fotad senast: Jag fastnar inte på kort.
Hur känner du dig nu: Trött. Förväntansfull.
Vanligast färg på dina kläder: Färg? Svart.
Vad tycker du om fötter: Generellt inga problem. Men det finns undantag. Typ mina egna.
Vad saknar du: Något att göra på dagarna.
Hade du en bra kväll igår: Ja.
Favoritdryck på morgonen:
Kaffe.
Rakar du benen:
Ja, det verkar väl som en bra idé.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Alltid ungefär 3 timmar senare än vad jag tänkt.
Är du blyg: Jaaaaaaaaaaa.
Sysslar du med någon idrott: Nej. Dock löjligt sportintresserad.
Vill du hellre ha mail än brev: Ja. Jag glömmer jämt kolla postlådan.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej. Attraktion, intresse, känslan av ”han/hon ska jag ha”, visst. För kärlek krävs det dock liiite mer.
Har du spytt offentligt: Ja.
Är du nöjd med ditt liv: Delar av det.
Är du bortskämd: Ja. Och det verkar bara bli ”värre” med åren.
Vad gör du i morgon: Skriver på anställningspapper.
Vad är det värsta du vet: Bandmask.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka: Mer än vad jag har.  
Vad längtar du till: Att jobba på fredag.
Har du bra vänner och äkta vänskap: Ja. Det tror jag nog.
Vad använder du för shampoo:
Billigt är bra. Jag köpte dyrt frisörschampo en gång. Aldrig mer.
Vad är det finaste du fått: Svårt. Mina ärvda Monchichis ligger bra till.
Hur gammal är du: 26
Du samlar på: Som barn: Hockeybilder och mjukisdjur. Som vuxen: Kosta Bodas serie Line.
Gröna eller röda äpplen:
Gula. (Åh så töntigt svar)
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mamma.
Gillar du golf: Ja. Jag kan inte riktigt släppa taget om min klubbor än.
Vilken tid gick du upp idag: 06.33
Har du sovit i den egen säng i natt: Nja.
Har du strumpor på dig nu: Strumpbyxor.
Är det okej att gråta: Ja, det är skönt att gråta ibland. Med eller utan anledning.
När grät du senast: Kommer inte ihåg. Alldeles för länge sen. Inte ens Greys Anatomy fungerar längre när jag vill lätta på trycket.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Köpa bil. Betala mamma. Gå på restaurang. Sen spara lite tills jag kommer på något vettigt.
Bär du glasögon eller linser:
I wish. (Jo, faktiskt)
När går du upp ur sängen en helgmorgon: En helgmorgon? Inte alls.
Vill du gifta dig: Det ska jag ta ställning till när någon friar.
Vill du ha barn: Jo, om någon kan garantera att det blir en tjej.
Solar du ofta:
Nej.
Är du bra på att laga mat:
Jag är inte bra, men det kan bli rätt gott.
Är du flygrädd: Jag tror det är större sannolikhet att jag kommer dö i en bilkrasch.
Hur vig är du: Betydligt vigare än vad man kan tro.
Är du musikalisk: Not at all. Tyvärr.
Vad dricker du helt när du är törstig: Pepsi Max. Addicted.
Tror du på ett liv efter döden: Nej, men samtidigt känns det konstigt att allt bara skulle ta slut.
Tycker du om sushi: Det funkar. Dock löjligt överskattat.
Vad äter du helst när du ser på film: Popcorn? Äh, jag vet inte.
Bor dina föräldrar tillsammans: Japp. Jag tror till och med att dom fortfarande pussas ibland
Har du tandläkarskräck: Jag gick till folktandvården i Munksund som liten. Alltså: Ja.
Har du någon gång gråtit dig till sömns:
Har jag någon gång varit en bebis? Annars vet jag inte.
Senaste låten du hörde: Lars Winnerbäck – Nästan perfekt...tror jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0