Ung företagsamhet

Fyra söta tjejer knackade precis på dörren. Vi går runt och säljer saker, sa de. Vad roligt, sa jag, och tog mig en stund för att spana in deras exklusiva sortiment bestående av små hemmagjorda kort. (Nej, vi snackar inte någon form av avancerad scrapbooking. Not at all.) Jag förklarade att de visserligen var fina men att jag inte var i behov av något kort.
 
Nu har jag dock lite dåligt samvete. Vad hade jag förlorat på att rota fram en ynka 5-krona? Ung företagsamhet är väl fantastiskt och bör uppmuntras, eller? De förtjänade dessutom credd för att de faktiskt hade framställt en produkt, tillskillnad mot min egen briljanta affärsidé när jag var i deras ålder. Jag och en kompis sålde nämligen den fantastiska blomman mjölkört (ja du läste rätt) till priset av 10 kronor styck. Behöver jag säga att affärerna inte gick så bra? (Erbjudandet gjordes efter en stund om till en hel bukett för 10 kronor, men inte heller det ledde till något vidare klirr i kassan)

Kommentarer
Postat av: 1000Bloggare.se

Missa inte 1000Bloggare.se, bli en av oss!

Bloggen är öppen för alla, sätt fart och hjälp oss att bli fler, den nya tidens åsiktsplank är HÄR.



Skriv och kommentera så mycket ni orkar och vill.



http://1000Bloggare.se

2008-09-08 @ 17:25:27
URL: http://1000bloggare.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0