Hissen går inte hela vägen upp...


Eftersom att vi på båten hade våra hytter i nivå med havsbotten så var det nödvändigt/att föredra att använda sig av hiss någon gång då och då. Det fanns två hissar varav den ena pryddes av fina orangea "ur funktion"-lappar. Utanför den andra hissen såg det ut så här:
 

Inga större konstigheter egentligen om det inte vore för att det inuti hissen satt ytterligare en skylt med texten : 5 pers. max 600 kg. (kan eventuellt varit 6 pers 800kg också men då låter det ju inte lika hemskt). Okej att jag var överdrivet försiktigt när jag inte ville åka med som person nummer sex (jag var inte i tillstånd att räkna att ut vi knappast översteg maxvikten) men jag offrar faktiskt hellre några minuter av livet på att vänta än att offra hela livet. Och, med tanke på den andra hissens tillstånd var det dessutom ett ännu lättare beslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0