Hallå Sverige

Jag vill verkligen inte vara pesimist. Det var trots allt en fantastisk seger.

Men några frågor. Och svar på dessa.

Om Sverige vinner, innebär det automatiskt att samtliga spelare presetrat på 5 + nivå? Nej!

Förtjänar man automatiskt benämningen succémannen om man spelar en match utan att göra bort sig? Nej!

Kan man göra succé som mittfältare i ett lag som under en hel match undviker att spela genom just mittfället mot ett motståndarlag som mest rullar boll i backlinjen? Nej!

Och så lite övrigt dravel.

Daniel Andersson gjorde verkligen inte bort sig. Långt ifrån. Men lite nyans på omdömena skadar inte.
Jag vidhåller fortfarande att Kim ska få chansen. Vissa spelare känner man helt enkelt lite extra för.
Angående bytena. Jag reserverade mig sån tur var för skador. Hur jag kunde glömma bort Elmander och Rosenberg till fördel för Allbäck kan jag dock inte förklara.

I avsaknad av Kim så kan jag tänka mig att heja på Zlatan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0