Stupid del 3


Jag har verkligen inget att skriva så det får bli en stupid del 3.

Du ska ut och resa och har alltså en del packning. Första färdmedlet på din resa är buss. I samma veva som du ska kliva på bussen så inser du att du inte vet var du har din mobiltelefon. Panik. Du meddelar ditt problem till busschauffören, han är snäll och förstående och hjälper dig att leta, trots att du var sen och han vill åka (Nej, det var inte på norrlandskusten).  

Letandet förblir resultatlöst och du börjar ge upp hoppet. Men, då får du en idé (de flesta skulle nog börjat i den här änden). Om du lånar en telefon och ringer till dig själv så kan du ju höra om telefonen är med. Sagt och gjort och mycket riktigt ringer det någonstans i din packning (typ i jackfickan). Du slår dig ner på din plats och bussen rullar. Du fiskar upp mobiltelefonen från sin gömma: Oj, jag har ett missat samtal. Bäst att jag ringer och kollar vem det är.  

- Hej det här är Anna Andersson, du har ringt och sökt mig?
- Näääe... det tror jag inte...
- Jo men ...

(Nej, jag kan inte svära på att du än idag har förstått mysteriet med det missade samtalet)

Kommentarer
Postat av: Alex

HAHAHA! och du tog priset!

2008-12-03 @ 13:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0