Ingrodd

Igår frågade T om jag solade. Hon tyckte på något sätt att jag såg brunare ut för varje dag.
Jag solar inte solarium och har inte sett solen utomhus på några veckor. Dessutom var jag helt osminkad. Så jag svarade nej och tog kommentaren som en komplimang. Det är ju alltid trevligt att höra att man inte ser ut som det spöke man känner sig som.

Idag är jag inte lika övertygad om att kommentaren bör tas som en komplimang. Jag bör kanske inte gå in på någon närmre beskrivning på varför. Men faktorer som att jag inte bor hemma och det faktum att jag spendererar majoriteten av dygnets timmar instängd i en bunker (jag pluggar) utan kontakt med omvärlden kan spela in. 

Jag är alltså inte solbrun. Jag är helt enkelt bara smutsig. Eller?   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0