I ett hus vid skogens slut

Jag har hittat ett hus. Ett hus jag vill ha!

Det ligger där det ska ligga. Kostar så mycket (så lite) som det ska göra. Är precis så renoverat och fräscht som det ska vara. Och det viktigaste av allt: Det innehar en lagom stor och lättskottad infart och en perfekt liten tomt som är tillräckligt stor för att inte kännas liten.

Okej, huset är brunt och det är fult. Men tegel går väl att måla?

Nåja. Jag har inga planer på att köpa ett hus just nu. Jag trivs alldeles utmärkt som stadsbo. (förutom de gånger jag tittar på söta balkongmöbler och plantor och krukor och piffiga lösningar på kryddodlingar och plötsligt kommer på att jag inte har någon balkong)

Det jag vill komma till är att det alltså finns hus som uppfyller mina kriterier för att överhuvudtaget kunna tänka mig att bo i hus. Jag som inte ens kan htta ett par skor som passar mina krav. Och samma hus matchar dessutom min tilltänkta husköparkompanjons kriterier. Det är ju fantastiskt. Helt jäkla fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: Catarina i Piteå

Ja, tegel går att måla. Väldigt jobbigt men det går. Tar tid men om jag kan så kan du också. :)

2014-12-03 @ 20:24:29
URL: http://ninna77.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0