Ännu mer saknad

Några gånger per år får jag ett ryck. Kommer på att jag har en blogg och så. Oftast sker det på en helg. Då jag inte har något bättre för mig. Då jag är ensam. Som i Juni när jag bloggade sist. Och som nu till exempel.

Jo, jag har varit ensam ett tag nu. 21 av de senaste 25 veckorna ungefär. Eller det är förstås inte riktigt sant. Det är ju bara en person som varit frånvarande. Och jag har faktiskt mer än en person i mitt liv. Men bara en av just den sorten. Den där sorten som märks extra väl om den är frånvarande. Den där sorten man får somna bredvid på kvällarna och vakna bredvid på morgonen.

En kompis sa för ett tag sedan "Du ska vara glad att han inte är borta i ett halvår i alla fall".
I min värld är April - September ganska precis ett halvår faktiskt. Men vad vet jag egentligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0