Jag kom av mig lite...

...när kattskrället kom hem. Allting bara rullar på. Händer inte så mycket spännande. Eller jo, idag hade jag en intervju. Det gick rätt bra. Betydligt bättre än sist i alla fall. Fast det säger ju inte så mycket.

Jag skulle minsann göra mig lite fin inför intervjun tänkte jag (fin = se nog representabel ut för att visa sig bland folk). Så jag hoppade ner i par skor med klack. Jag visste att det inte var någon bra idé. Den enda gång jag står ut med de skorna är med lagom mycket alkohol i kroppen. Men mitt enda alternativ: vita (de var vita en gång iaf) converse, känndes helt enkelt inte som något alternativ. Fötterna gör plågsamt ont och nu sitter jag där jag sitter ett tag, men det fick det vara värt. 

Innan jag for funderade jag även på vilken jacka jag skulle ta. Har sett att fullt med folk dragit fram sina vinterkappor så jag tänkte att då kan väl jag med göra det. Den är ju lite finare i alla fall. Det var inte heller någon bra idé. Way to early helt enkelt. Svettpärlor i pannan är ingen bra accesoar på en arbetsintervju.  

Nåja, jag är nöjd med dagen i alla fall. Jag gjorde inte bort mig och det var huvudsaken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0