... och femti

Hänger på universitet idag. Det är alltid trevligt att sitta inne när solen skiner. Det var dock inte det som det här skulle handla om.

Köpte kaffe och lite annat nyss. Konstaterade att de fortsätter höja priserna. Kaffet får du nu för otroligt jämna och lätthanterliga 8,50. En halvliter dricka för 16,50. Why? Finns det något som skriker "köp mig inte" mer än när något kostar jävligt ojämnt och femti. Alltså när det gäller sånt du vanligen betalar för med småpengar istället för med kort då.

Och herregud... sluta smyga upp priserna och höj istället direkt till 10 kronor.

Jaa, det kan hända att jag i tristessen verkligen ansträngde mig för att hitta något att störa mig på idag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vet itne hur de är i luleå men de roliga är ju att man måste handla för 30kr om man ska betala med kort i skellefteå :D så vill man ha bara en kaffe är man tvungen att köpa nått extra skräp bara för att kunna betala PERFECT!

2009-05-20 @ 10:25:58
Postat av: Alex

jo de va jag som skrev de

2009-05-20 @ 10:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0