Kvällspromenad



Slängde på mig skorna och gick ut på en kvällspromenad. Kände mig genast förföljd. Smygfotade bakom ryggen och fick genast misstankarna bekräftade. Ja, det är alltså en katt i mitten på första bilden. Tänkte bara gå till Tjärn här i Munksund (andra bilden) så han fick följa med.



Jag är sjuk. Alltid när jag går förbi brunnen på bilderna ovan så tänker jag på död och dumpade lik. Jag vet inte varför. Jag skickde katten i förväg för att kolla läget. Puh. Ingen anledning att ringa polisen idag heller.


Finns en skola i närheten. Hittade en tipsrunda. På varje station fick man välja att besvara en av två frågor. Jag hade ändå inte en chans. Seriöst, vad fokuserar de på i skolan idag? Pokémon och tecknade älvor. Vad är det för fel på de gamla klassiska frågorna som "Vad heter Sveriges kung?" eller "Vilken färg får man om man blandar gult och blått?"


Avslutade med att gå förbi gamla Scoutstugan. Många minnen här. Nu är det öde och igenbommat och Munksunds ungdomar leker rövare på byn istället för att lära sig slå dubbla halvlsag och pålstekar. Varför kattskrället valde den enda trafikerade vägen vi var i närheten av till viloplats har jag tyvärr inget svar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0