Om ett par år så...

Okej, Vasalopps-söndag idag. Jag har tidigare fått för mig att jag någon gång ska åka detta förbenade vasalopp så givetvis var jag tvungen att testa skidformen idag. Jag fick ju faktiskt min farmors gamla skidor när jag fyllde år. Skidorna är inte alls gamla egentligen. Det är bara farmor som blivit tvärgammal det senaste året och inte kan åka som hon tänkt. Några konstateranden efter dagens hundratalet meter på skidor

1. Förhoppningsvis har jag många år på mig att ladda upp innan jag anmäler mig.  

2. Jag fick även pjäxor av farmor. Och nej farmor jag är ledsen, men är pjäxorna 4 storlekar för stora så hjälper det inte hur många sockar man stoppar i.

3. Jag har inga stavar. Jag brukar låna pappas. Pappa åkte till Tärnaby idag. Med sig tog han tre av sina fyra stavar (logiskt?). Mitt alternativ var att göra som Herr Vasa himself eller att ge sig ut med ett par av mammas midjekorta. Jag inbillade mig att två stavar var bättre än en. Jag är inte övertygad om att jag valde rätt. Jag är bara väldigt övertygad om att jag lika gärna kunnat stanna hemma.

4. Igen. Förhoppningsvis har jag många år på mig att ladda upp innan jag anmäler mig. 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hahahha din blogg är så jävla bra. Inte för att ge dig prestationsångest:)kram angelica

2009-03-02 @ 08:25:03
URL: http://angeliqan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0