Min midsommar i punktform


- 06.30
På väg till jobbet. Då familjen åkt till fjälls så kör jag farmors bil. Varningslampa börjar blinka. Återkommer till det senare.


- 12.00 SMS från Tess. Kvällens planer inställda på grund av sjukdom. Great.

- 14.00 Slutar jobba. Har nu tagit reda på (genom samtal till bror) att morgonens blinkande beror på att bromsvätskenivån är för låg. Min reaktion på den informationen: Bromsvätskenivå Que? Bror mumlade något om att om jag inte visste så kunde jag lika gärna låta bilen stå. Jag hade dock en bättre lösning: Leta reda på en flaska bromsvätska som redan fanns i bilen + haffa random föredetta bilmekaniker som befinner sig i korridoren utanför jobbet. Tadaa.

- 15.00 Däcka på soffan.

- 17.00 Vakna. Ooops.

- 18.30 Mat. Färdiglagad microuppvärmd fiskgratäng fungerar som midsommarmat?

- 19.30 Försöker fördriva tiden med att titta på film. Visar sig vara svårt av två anledningar. 1, Var hyr man film midsommaraftons kväll? Nej just det. Ingenstans. 2, Dvdn funkar inte.

- 21.00 Börjar nu bli jäkligt rastlös och uttråkad. Vad gör jag när jag är rastlös och uttråkad? Just det, jag färgar håret. Detta brukar dock sällan vara en speciellt genomtänkt eller bra idé. Speciellt inte när färgningen består i att bli blondare. Nåja, jag överlever. Kanske.

- Nu: Klockan är halv tolv. Det är midsommarafton. Jag bloggar världens längsta inlägg. Det säger nog det mesta om dagen. 

Men föresten, jag glömde ju... Någon gång under kvällen fick jag faktiskt nog form av känsla för att det faktiskt var midsommar och kände mig tvungen att uppmärksamma det på något sätt. Så det ni ser på bilden nedan är alltså inte ogräs utan sju sorters blommor (jag lyckades faktiskt utan att behöva ta till nödlösningen maskros eller mammas panséer). Jag har dock inga planer på att lägga dem under kudden. No way. Hur ska jag kunna drömma något om jag inte sover något på grund av alla äckliga småkryp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0