Inte okej.

Mamma satt och plitade i sin kalender igår. Fyllde i veckans göromål och sådant. Så utbrister hon plötsligt. 

-Oj Frida, jag råkade skriva att du fyller 20 år.

20? Tack för den passningen. Jag kan visserligen bli glad när jag får visa leg på systemet. Eller när busschaufförerna frågar om jag är ungdom eller vuxen. De går ju på utseende. Då kan det ju vara positivt. Mammas misstag var däremot inte positivt. Att jag helt plötsligt blev 6 år yngre är nog mer ett resultat av ett beteende (mitt) eller kanske en livssituation (min).  

Så jag är lite delad nu. Ska addera ytterligare panik och ångest till min livssituation eller ska jag strunta i det och bortförklara misstaget med att jag fyller år den 20:nde och kära mor faktiskt gjorde ett simpelt misstag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0