Servicemindbrist på apoteket


Skulle uträtta ett snabbt ärende på apoteket idag. Lättare sagt än gjort. Maskmedel (jävla katt) och kortison-nässpray (till mamma) stod på inköpslistan.

Irrar runt en stund och letar maskmedlet men apotekets djur-hyllor är som bortblåsta. Hittar heller ingen kortison- nässpray (hej, det är inte så lätt att veta att man ska leta på allergihyllan och inte förkylningshyllan, mamma är ju trots allt förkyld.) så jag ser mig om efter pesonal. En i receptdisken, en i kassan och en ute på golvet. Tanten ute golvet har en flock människor runt sig och eftersom det är helt tomt i kassan så tyckte jag att kassa-tanten kanske kunde svara på min frågor.

- Hej, jag undrar om ni har maskmedel för katter?

- Jo det har vi. Om du frågar hon som står där (pekar på kvinnan i receptdisken) så kan hon hjälpa dig för vi har det i lådorna där.

- Okej, tack. En sak till (då det fortfarande inte är någon kö). Har ni nässpray med kortison?

- Jo det har vi. Bland sprayerna. (ger mig en blick som tydligt betyder att hon inte tänker hjälpa mig mer)

Okej. Fine. Kanske inte världens trevligaste bemötande men jag förstår att hon inte kan lämna kassan (trodde jag) och jag blev ju i alla fall lite klokare. Tar en nummerlapp till receptdisken. Står där och väntar ett bra tag på min tur och (det är här jag börjar bli liiite irriterad) tror ni inte att medan jag väntar så ser jag hur kassatanten helt plötsligt utan problem lämnar sin post för att hjälpa en gammal gubbe hitta rätt. Att peka ut en spray på hyllan nästintill kassan, det gick däremot inte för sig?  Nåja, min tur i receptdisken.

- Hej, jag skulle vilja ha maskmedel till min katt.

- Nej, men då ska du ju inte prata med mig, då ska du prata med hon ute på golvet. Jag tar bara receptkunder.

- Men, hon sa ju! (jag är stressad, uppgiven och lite mindre trevlig då jag kunde sparat ganska mycket tid på att direkt "köa" till golvet-tanten istället för till recept-tanten )

Nåja, hon var gullig och hjälpte mig i alla fall. Då var det bara sprayen kvar. Vilket betydde att jag ändå behövde få hjälp av tanten ute på golvet. Jag ställer mig vid spray-hyllan och håller samtidigt ett öga på om det dyker upp något läge att haffa henne. Men nej då hon hjälpt klart en kund får hon helt plötsligt för sig att hon också behövs i kassan (det höll ju på att bli kö, säkert två personer lång. Att det sen irrade runt folk (betydligt fler än mig) som inte hittade det de behövde och kunde gå till kassan spelade tydligen mindre roll).

Nåja, snälla receptdisk-kvinnan kom till min undsättning och jag fick min (mammas) jäkla spray.

Okej. Det här blev ju ganska långt och ganska meningslöst. Det är bara få saker som retar upp mig så mycket som personer med serviceyrken som totalt saknar känsla för service.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0