Telefonköer


"Beräknad kötid är .... 20 minuter", "det är ... 57 personer före dig i kön", "du är placerad i kö och vi tar emot ditt samtal så fort vi kan"

I vanliga fall hatar jag dessa meddelanden. Oftast lägger jag på och hoppas på bättre tur några timmar senare. Men, om jag ägnat 5 minuter åt att knappa mig igenom talsvaret hos valfritt företag så är statusen på kön det minsta jag kräver att få höra.

Men nej, det får man inte hos Radiotjänst. "Vill du tala med handläggare angående avanmälan tryck på valfri siffra". "Tyvärr är alla linjer upptagna nu. Försök igen senare. Klick."  Undra hur det låter om man istället ringer för att anmäla TV-innehav?

Om jag tyckte det var svårt förra gången jag skulle göra en avanmälan så verkar det inte bli lättare den här gången.

Update: Okej, den här gången fick jag en köplats. 36. Jag la på.

Kommentarer
Postat av: A

Fan jag måste också ringa och avanmäla. Skanluska ut om dom har något kontor istället...

2008-06-23 @ 13:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0