Min kalender och jag


Jag har köpt en ny kalender. Om man nu kan köpa en ny utan att ha en gammal. Jag är nämligen ingen kalendermänniska. 

Du ska komma ihåg att ha den med dig. Du ska komma ihåg att skriva i den. Du ska dessutom komma ihåg att kolla i den. Sen, när du väl lärt dig använda den, då får du inte tappa bort den för då är ditt liv förstört. Borde det inte vara lättare att bara komma ihåg en enstaka tid då och då?

Nåja, jag antydde för min mor att jag kanske skulle köpa en kalender och försöka använda den. Min mor påstår dock  att jag borde vara very far beyond försöksstadiet och jag måste väl erkänna att hon har en viss poäng

I alla fall, jag sitter här och fyller i lite viktiga tider då jag kommer på mig själv att fylla i saker bakåt i tiden. Dagar som redan passerat. Why? Varför? Warum? Är inte det definitionen av tragik? Att jag måste skriva vad jag gjorde igår för att ha något att skriva över huvud taget. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0