I skolan.


Jo faktiskt. Alldeles frivilligt dessutom. (Nåja, nästan).

I mitt första inlägg i den här bloggen påstod jag att min skoltid var över. Det var inte riktigt sant. Det var faktiskt ren lögn. 
Nu sitter jag nämligen här igen, i biblioteket på Luleå tekniska universitet. Omtenta stavas den främsta anledningen. Total brist på självdisciplin är anledning nummer två. Att dessutom kombinera anledning nummer två med ett jäkla OS i Peking är allt annat än bra för mina förutsättningar att klara av tentorna. Inte heller det faktum att jag numera delar hushåll med tre personer är speciellt bra för min studiero. 

Här i Luleå, långt borta från tv-apparater, muttrande småbröder och flängande föräldrar, är oddsen att jag skall kunna koncentrera mig på studier något bättre. Hur jag, med tanke på min koncentrationsförmåga, kunde tro att det skulle vara en bra idé att ta med mig datorn vet jag dock inte. Nåja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0